srijeda, 11. veljače 2015.

Kumquat cake



...dobila sam brdo kumquata od jedne stranke i stoji to danima i nikako da ga isprobam...a mislim si ja e pa nećeš završiti u smeću...nisi ti loše voće...samo si neshvaćeno...mozgam tri dana kako da ga ukomponiram u neki kolač...sa čime da ga iskombiniram...i hop, brzo po papir da zapišem ideju...ma ponekad znam stvarno iznenaditi samu sebe...spremila ga i odnesla na posao...za ostalo ćete morati pitati moje kolege...no mislim da prazan tanjur govori sve...ako stvarno niste ljubitelj kumquata možete umjesto njega koristiti i neko drugo voće koje nije jako slatko...



Karamel umak:

45 g maslaca
135 g smeđeg šećera

Biskvit:

115 g maslaca sobne temperature
80 g voćnog šećera (ili 150 g običnog šećera)
1 žličica vanilije
2 jaja
210 g glatkog brašna
1 i pol žličica praška za pecivo
1/4 žličice soli
125 ml mlijeka sobne temperature
1/2 žličice kardamoma
1/2 žličice cimeta
šaka grožđica
šaka sjeckanih oraha ili lješnjaka

narančina i limunova korica
kumquat voće

Kumquate namočite u vreloj vodi par minuta pa ih dobro obrišite i narežite po pola, te im odstranite koštice.
U posudu na vatru stavite maslac i šećer (koristila sam tamni muscovado) i rastopite miješajući dok ne dobijete karamel umak. Umak stavite u tepsiju u kojoj će se peći kolač (Ja sam koristila kvadratni silikonski kalup) Po karamel umaku poslažite voće jedno do drugog, prerezanom stranom prema dolje.


U posudi miksajte maslac sa šećerom (ja koristim inače u kolačima voćni šećer pa sam i u ovom ali vi možete i obični) dok ne postane pjenasto pa dodajte vaniliju i jedno po jedno jaje. Miksajte nekih pet minuta. Dodajte korice agruma i začine i to povežite.
U posebnoj posudi pomiješajte brašno sa praškom za pecivo i soli pa kroz sito dodavajte u istučena jaja usporedno sa mlijekom. Nemojte tući previše. Tek toliko da se poveže. Zatim tome dodajte grožđice i lješnjake te sa špatulom pomiješajte. Smjesu stavite na voće i pecite u zagrijanoj pećnici na 190 stupnjeva između 25-35 minuta.
Budući da karamel umak ključa i može iscuriti van iz kalupa (kao što se meni dogodilo), predlažem da ispod ove tepsije stavite drugu tepsiju sa pek papirom kako kasnije ne bi trebali još i pećnicu čistiti.
Ostavite kolač da se dobro ohladi te ga preokrenite na tanjur za posluživanje. Narežite i uživajte!

Nema komentara:

Objavi komentar